Misyonumuz
Konya Teknik Üniversitesinin eğitim öğretim faaliyetlerini destekleyerek geliştirmek; kullanıcılarımızın bir araştırma üniversitesi olma hedefimize ulaşabilmemiz için ihtiyaç duydukları bilgi kaynaklarını temin ederek kesintisiz ve nitelikli hizmet sunmaktır.
Vizyonumuz
Uluslararası standartları yakalamış bir araştırma üniversite kütüphanesi olmak.
Genel Bilgiler
Gelişim Yerleşkesi içindeki kütüphanemiz 2020 yılında hizmet vermeye başlamıştır. Kütüphanemiz; Üniversitemizin eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerinde bilgi ve belge erişimini etkin olarak en hızlı şekilde gerçekleştirilmesi için geleneksel kütüphane hizmetlerini teknolojik gelişmelerle destekleyerek basılı ve elektronik dermesini sürekli geliştirmektedir. Kütüphane kaynaklarımızla ilgili bilgiler aşağıda yer almaktadır:
Basılı yayın sayısı : 46.031
Elektronik yayın sayısı : 7.154 (Satın alınan) + 1.975.576 (Abonelik)
Veritabanı sayısı : 37
Dergi sayısı : 1.691
E-Dergi sayısı : 175.629
Tez sayısı : 1029
Giriş Kat | Alt Kat |
Banko
Bilgisayar Çalışma Alanı (6 Kişilik) |
Kitaplık Alt Salon (84 Kişilik) Tez Odası Süreli Yayınlar Odası |
Kütüphanemizde; 25 adet özel çalışma odası ( toplam 101 kişilik), 76 kişilik üst kat kitaplık ve okuma salonu, 84 kişilik alt kat kitaplık ve okuma salonu, 6 adet bireysel çalışma bilgisayarı (1 adet görme engelliler için sesli çalışma bilgisayarı), 1 adet katalog tarama kiosku, 1 adet engelsiz tip ödünç cihazı ve 1 adet kitap tarama cihazı bulunmaktadır.
Kütüphane Çalışma Salonları
10 Kişilik 1 oda (toplantı odası)
8 Kişilik 1 oda
7 Kişilik 3 oda
6 Kişilik 4 oda
4 Kişilik 3 oda
3 Kişilik 2 oda
2 Kişilik 9 oda
1 Kişilik 2 oda
Toplam : 25 oda 101 kişilik çalışma alanı.
Kitaplık Üst Salonu: 76 kişilik.
Kitaplık Alt Salon: 84 kişilik.
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Fuat Sezgin Okuma Salonu: 100 kişilik.
Kütüphane Kullanım Alanları
Giriş Kat: 1230 m²
Alt Kat: 604 m²
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Fuat Sezgin Okuma Salonu: 250 m²
KTÜN KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ POLİTİKASI
- Paydaşların kalite süreçlerine katılım ve memnuniyetini yüksek düzeyde tutma, onlarla etkili iletişim ve iş birliği içinde olma
- GZFT analizlerini periyodik olarak gözden geçirme ve yenileme
- Stratejik plân ile uyumlu idari faaliyetler sürdürme
- Sürekli izleme, değerlendirme ve iyileştirme
- Güvenli, sağlıklı ve huzurlu bir çalışma ortamı sağlama
- Dezavantajlı gruplara yönelik hizmet ile toplumsal eşitliği gözetme
KTÜN KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI YAŞAM BOYU ÖĞRENME POLİTİKASI
- Okumanın önemi vurgulanarak; okuma kültürünün yerleşmesi ile araştıran, düşünen ve hayatın her aşamasında duyarlı bireylerin yetişmesine farkındalık oluşturma
KTÜN KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI
- Kurumun vazgeçilmez ve kalbi durumundaki kütüphane; eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerine verdiği destek ile yetiştirdiği kişilerin topluma doğrudan veya dolaylı katkı sağlamasına destek olur.
KTÜN KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI YÖNETİM POLİTİKASI
- Kütüphanenin fiziksel ortamının güvenli ve yeterli olması için gerekli kaynakları sağlama
- Her türlü bilgi gereksinimini karşılama
- Bilimsel araştırma ve geliştirme çalışmalarını destekleme
- Gelişen teknolojiye ayak uydurma
- Kurumsal ilkeler ışığında güvenli, sağlıklı ve huzurlu bir çalışma ortamı sağlama
- Birimin ihtiyaçlarını, çağın gereksinimlerine ve teknolojik gelişmelere uygun olarak tasarlama ve güncelleme
- Birimde çalışan personelin her bakımdan yeterli olması için çalışma
- Tüm kullanıcılara eşit hizmet sunma
---------------------------------------------------------------------------------------------------
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
||
A1. Üniversitemizin gereksinim duyduğu bilgi-belge kaynaklarını yayın sağlama politikamız çerçevesinde sağlayarak güncel ve zengin bir koleksiyon oluşturmak |
|
|
H1.1 Zengin ve güncel kitap koleksiyonunun oluşturulması |
|
|
|
PG.1.1.1 Koleksiyona eklenen kitap sayısı |
|
PG.1.1.2 Koleksiyona eklenen elektronik kitap sayısı |
|
|
PG.1.1.3 Bağış yoluyla sağlanan kitap sayısı
|
|
|
H1.2. Türkçe ve yabancı veri tabanları aboneliklerinden mevcut olanların devamının sağlanması, yeni veri tabanları izlemesinin yapılması |
|
|
|
PG.1.2.1 Abonelik yoluyla sağlanan veri tabanları sayısı |
|
PG.1.2.2 Abone olunan veri tabanlarının eksik yönlerinin tespit edilerek tamamlatılması |
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
||
A2. Varlık nedenimiz olan kullanıcılarımıza sunulan hizmetleri arttırmak ve geliştirmek |
|
|
H2.1. Kütüphane hizmetlerini tanıtmak |
|
|
|
PG.2.1.1 Kütüphane hizmetlerinin farkındalığı için düzenlenen etkinlik sayısı |
|
PG.2.1.2 Hizmetlerin tanıtım ve sunumu için sosyal ağlardan yararlanılması |
||
H2.2. Kütüphaneler arası iş birliği ve kaynak paylaşımı hizmetlerini tanıtmak ve geliştirmek |
|
|
|
PG.2.2.1 İlgili kuruluşlar (Kültür Bakanlığı, MEB, TÜBİTAK-ULAKBİM vb.) ve mesleki denekler (ANKOS, ÜNAK, TKD) ile gerçekleştirilen iş birlikleri sayısı |
|
PG.2.2.2 KİTS ve TÜBESS‘ ten yararlanan kullanıcı sayısı |
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
||
A3. Finansal kaynakların gereken düzeye çıkartılması için çaba göstermek ve bu kaynakların ekonomik bir şekilde harcanmasını sağlamak |
|
|
H3.1 Çağdaş standartlara uygun olarak “Kütüphane Bütçesinin Üniversite Bütçesine Oranını Esas Alan” bir yaklaşımı, üniversite yönetiminin dikkatini sunmak |
|
|
|
PG.3.1.1 Kütüphane bütçesinin üniversite bütçesine oranı |
|
PG.3.1.2 Toplam kütüphane bütçesi |
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
||
A4. Personel verimliliğini ve sayısını arttırmak |
|
|
H4.1 Hizmet içi eğitim düzenlemek |
|
|
|
PG.4.1.1 Düzenlenen hizmet içi eğitim sayısı |
|
H4.2. Amaca uygun personel alımı |
|
|
|
PG.4.2.1 Toplam personel sayısı |
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
||
A5. Kullanıcı sayısını arttırmak |
|
|
H5.1 Kullanıcı eğitimleri düzenlemek |
|
|
|
PG.5.1.1 Kullanıcı eğitim sayısı |
|
PG.5.1.2 Eğitimlere katılan kullanıcı sayısı |
||
H5.2. Kullanıcı anketleri düzenlemek |
|
|
|
PG.5.2.1 Ankete katılan kullanıcı sayısı |
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
||
A1. Kütüphanenin fiziki şartlarını iyileştirmek |
||
H6.1 Hizmet alanlarını ergonomik duruma getirmek |
||
H6.2. Yeterli sayıda ve kalitede mobilya(araç-gereç) sağlamak |
||
H6.3 Kitap rafları yenilenmesi ve uygun olanların onarımı |
||
|
PG.6.3.1 Eklenen raf sayısı |
|
PG.6.3.2 Mevcut raf sayısı |